راپورت نشست ۱۶۸ ۶ خرداد ۱۴۰۲
با خواندن متن قجری لطیفشده با طبع لطیف و موسیقایی نوازنده حاضر در محفلمان، جناب دانیال شاملی قمشهای قمشهزی آغازید.
در ادامه، بهعلت استفاده از مفاهیم موسیقایی و موسیقی جاری در الفاظشان، کشیده شد به معانی دستگاههای مختلف شور و ماهور و… ایضاً گوشه و نت و میزان و هارمونی و… و توضیحات مفصل جناب شاملی، جناب تاکی را واداشت که گفتهشان را تکمیل نموده، تمامی موارد را بر ما روشن سازند که چون درکش برای ما سخت بود، بیشتر در گلمان خزانید؛ اما مرا که عاشق موسیقی و بهویژه تار و سهتارم بسی به وجد آورد.
هرشب جهت رفع خستگی دقایقی موسیقی مهمان جانمان میشد؛ اما امشب شیرینتر گشته، تعاریف موسیقایی بر ما روشن گردید و بهجهت بیاطلاعی ما از مفاهیم و مصادیق و تعاریف پیچیدهاش البت کمی هم سردرگممان نمود.
در پایان نیز سه قمشهای حاضر به الفاظ قمشهای رایج در قمشه ما را مهمان نمودند که برای ما کمیک بود و پایان جلسه را به زیور فرح آراست.