لزوم نوشتن صفحات صبحگاهی برای نویسنده شدن

«لزوم نوشتن صفحات صبحگاهی برای نویسنده شدن»

 

کتاب «راه هنرمند» اثر «جولیا کامرون » یکی از کتاب‌هایی است که همه و به‌ویژه کتابخوانها باید حتما بخوانند و به مهمترین پیشنهادش یعنی نوشتن روزانه سه صفحه «صفحات صبحگاهی» به محض بیدار شدن از خواب و بدون وقفه جامه عمل بپوشانند.این کار شاید در اوایل  بسیار سخت باشد اما با کمی صرف اراده  شدنی ست .البته معمولا بعد از زندگی خسته کننده می‌شود و بسیاری کنارش می‌گذارند اما اگر سعی در استمرارش داشته باشیم نتایجی حاصل می شود که دیگر دلمان نمی‌خواهد کنارش بگذاریم .

درباره جولیا کامرون
جولیا کامرون که توسط نیویورک تایمز به عنوان «ملکه تغییر» ستایش می‌شود، با شروع جنبشی در سال ۱۹۹۲ با این عنوان شناخته می‌شود که خلاقیت را در جریان اصلی گفتگو، در هنر، در تجارت و زندگی روزمره، جاری نموده است.
او پرفروش‌ترین نویسنده بیش از چهل عنوان کتاب داستانی و غیر داستانی و شاعر، ترانه‌سرا، فیلم‌ساز و نمایشنامه‌نویس است.
معمولاً به عنوان «مادر خوانده» یا «کاهن اعظم» خلاقیت شناخته می‌شود. ابزارهایی که جولیا جهت بازیابی خلاقیت ارائه می‌کند، عملی است نه تئوری.

راه هنرمند تا به امروز به چهل زبان ترجمه شده و بیش از پنج میلیون نسخه فروخته است.

محتوای کتاب راه هنرمند همانطور که بر جلد کتاب چاپ شده مرتبط با خلاقیت است.

دیگر کتاب‌های ترجمه شده جولیا کامرون: شروع دوباره، رگۀ طلا، هشیاری مالی، پرواز اژدها، حق نوشتن، کشف آب، پروزاهای خلاقیت، زندگی خلاق.
صفحات صبحگاهی بیرون ریختن همه چیزهایی که به ذهن می‌آید است.
صفحات صبحگاهی  نقشه‌ی مسیر درون‌مان را مشخص می‌کند. بدون این صفحات، شادی رویاهامان به صورت منطقه ناشناخته باقی می‌مانند.
صفحات صبحگاهی، وسیله اصلی شفای خلاقیت است.
صفحات صبحگاهی ما را به آنسوی ترس‌ها، منفی‌بافی‌ها می‌برد. و ذهن‌مان را خالی می‌کند تا راه شکوفایی خلاقیت‌مان باز شود.

من کتابش را با ترجمه گیتی خوشدل در تاریخ ۱۳۸۰/۰۳/۱۹ خریدم وشروع سومین بار خواندنم در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۶بود و در این بیش از یکسال گذشته و تابحال هر روز نوشته‌ام و تاثیرات  نیکویش را بر حال وهوای  روزانه و زندگیم  و حتی نویسندگیم بطرز شگفت انگیزی دیده‌ام که بشما نیز توصیه اکید درخواندنش دارم.

پست مرتبط با این مطلبم:

مقدمه کتاب راه هنرمند «جولیا کامرون»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا